Obchodní dopis jako marketingový nástroj.

Rozesílání obchodních dopisů je stále účinným a relativně levným marketingovým nástrojem k oslovení stávajících i potenciálních zákazníků.

 

Řada lidí v dnešní době hromadně rozesílané e-maily vůbec neotevře. Naproti tomu snad nikdo nezahodí dopis, aniž by jej neotevřel. Nejtěžším úskalím je upoutat na první pohled adresáta tak, aby dopis bez přečtení nezahodil a seznámil se s jeho obsahem.

Základem je stručnost, výstižnost a dobrá struktura. Adresát by se již v první větě měl dozvědět, proč je osloven a co je obsahem dalšího textu. Následovat by měl odstavec popisující předmět nabídky a jeho hlavní výhody (stručně, protože podrobnější informace získá adresát např. z přiloženého letáku). Obsahem textu by měly být informace vyzdvihující kvalitu nabízeného produktu či služby a reference. Z dopisu by se měl čitatel dozvědět, jak postupovat, pokud jej nabízený produkt zaujal a měl by získat i odkaz na internetové stránky a kontakt na případné dotazy.

Známe řadu pravidel, které zajišťují vyšší účinnost adresného direct mailingu. Patří sem například aktuálnost a zejména vhodnost databáze. Je neekonomické zasílat nabídku někomu, o kom sami předem víme, že náš produkt či službu nevyužije. Účinnost dále zvyšuje důsledná personifikace a vlastnoruční podpis – dopis působí jako komunikace mezi dvěma konkrétními lidmi a ne jako anonymní hromadná nabídka.

Přestože náklady na direct mailing jsou vyšší než v případě např. e-mailingu, účinnost je mnohem vyšší. V porovnání s ostatními marketingovými nástroji direct mailing patří mezi účinné a levné marketingové nástroje.

Jednou z firem, která poradí jak, kdy, kde a jakou formou direct mailing realizovat je společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Directmarketingová společnost ANERI poradí a zrealizuje na klíč celou directmailingovou kampaň, tak aby účinnost direct mailingu byla co nejvyšší.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/direct-marketing/direct-mailing/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>