Většina firem se při své obchodní činnosti dostane do situace, že její faktura za řádně dodané zboží či službu není uhrazena v dohodnutém termínu. Je několik cest, jak přimět dlužníka k zaplacení.
Peníze lze vymáhat prostřednictvím soudu a exekutorů. Tato cesta je však zdlouhavá a částka se dlužníkovi navyšuje o náklady na soudy a na exekuci. Konečná částka se tak může dostat do takové výše, že dlužník už nebude mít na uhrazení dluhu.
Další cestou, jak se dostat ke svým penězům, je prostřednictvím inkasních agentur. Nevýhodou této formy vymáhání je to, že se dlužná částka snižuje o náklady agentury, tudíž věřitel nikdy neobdrží celou sumu.
Vymáhat pohledávku může i podnikatel sám. Pokud je vymáhání důsledné a věřitel je neodbytný až otravný, dlužník leckdy raději zaplatí. Řada firem se řídí heslem, že nejprve se proplácí faktury těm věřitelům, kteří nejvíce křičí. Neustálé urgování a upomínání dlužníků je náročné nejen časově, ale ve svém důsledku i finančně. Pokud takovéto urgování navíc není důsledné, míjí se účinkem.
Řešením je Upomínkový systém nezaplacených faktur Reminders. Díky tomuto upomínkovému systému jsou zákazníci informováni, že splatnost faktury je monitorována a jsou navíc postupně upozorňováni na blížící se splatnost faktury. Pokud není faktura uhrazena včas, dlužník je upozorněn a následují neustálé upomínky a urgence. Odesílání jednotlivých urgencí je realizováno dle předem určené časové osy. Urgence probíhají formou SMS, e-mailů a jsou neustále stupňovány. Následuje doporučený dopis (s dodejkou) a případně telefonické urgence. Zákazníci ve většině případů uhradí fakturu již po urgencích formou e-mailů a SMS.
Pokud zákazník obdrží příští fakturu s upozorněním, že splatnost faktury je monitorována prostřednictvím Upomínkového systému nezaplacených faktur, téměř vždy je takováto faktura uhrazena v řádném termínu splatnosti.
Podrobné informace o službě Upomínkový systém nezaplacených faktur zájemci získají u společnosti Reminders s.r.o. z Berouna.