Marketingový plán je jednoduchý dokument, který dává marketingovým aktivitám systematickou podobu. Pomáhá firmě dojít k vytčenému cíli, zvyšuje obrat a zisk, šetří peníze za marketing, motivuje podnikatele a informuje zaměstnance.
Při tvorbě marketingového plánu vycházíme ze současného stavu – čím se firma zbývá, jaké je její poslání a jaké má vize. Důležité je také znát aktuální stav firmy a její postavení na trhu. Neméně důležitá je nutnost znát konkurenci a potřeby potenciálních zákazníků. Odpovědi na tyto a řadu dalších otázek nám přináší SWOT analýza.
Když známe současný stav, vytyčíme si cíl, kterého bychom chtěli dosáhnout. Cíl určujeme tak, abychom mohli po stanovené době jasně vyhodnotit, zda jsme požadovaného cíle dosáhli či ne. Cíl musí být jasně měřitelný.
Abychom vytčeného cíle dosáhli, určíme si marketingovou strategii a rozpracujeme ji do tzv. marketingovém mixu. Navrhneme konkrétní marketingové úkony v časovém harmonogramu. Vyhodnocovat by se měly veškeré měřitelné aktivity v průběhu realizace celého marketingového plánu. Vzhledem k tomu, že některé marketingové aktivity nejsou měřitelné, je vhodné provádět vyhodnocení plnění marketingového plánu po předem určených časových obdobích – např. kvartálně.
Cena a rozpočet za tvorbu a realizaci marketingového plánu by měla vycházet z finančního rozpočtu firmy určené na marketing a z cílů, kterých chce firma dosáhnout. V rozpočtu marketingového plánu nesmíme zapomenout na žádné marketingové aktivity – včetně marketingových výzkumů, analýz a vyhodnocování.
Jedna z nejdůležitějších otázek závěrem: Myslíte si, že sestavení, realizace i vyhodnocení marketingového plánu je pro běžnou výrobní či obchodní firmu výhodnější provádět svépomocí, i když s marketingem firma nemáte velké zkušenosti, nebo je pro takovouto firmu efektivnější využít služeb zkušené profesionální marketingové agentury?
Podrobnější informace o problematice sestavení a realizaci marketingového plánu se dozvíte u naší marketingové společnosti ANERI s.r.o. z Liberce. První konzultace je zdarma.
https://www.aneri.cz/sluzby/marketingova-strategie/
ГИДРА – Сайт новой Гидры, Hydra
Гидра – Гидра, Зеркало: Гидра
hydra – сайт гидра магазин, hidra
Гидра заблокирована – гидра, Гидра
Гидра: зеркало – Hydra: ссылка, Ссылка – Гидра
сайт гидра – Сайт – Гидра, gydra
Гидра онион – gidra, hidra
Гидра – Hydra, Hydra зеркала
Гидра – Гидра, Гидра – официальный сайт
Гидра – новый сайт – гидра официальный сайт, гидра
гидра – Hydra, Hydra Link Site
gydra – Гидра онион, hydra сайт
Новый сайт: Hydra – Гидра сайт, гидра анион
Гидры – гидра ссылка зеркало, UBLHF
Hydra Onion – Зеркало: Гидра, gidra
Гидра – Гидра сайт, Hydra site
Гидра заблокирована – Гидра – рабочее зеркало, гидра анион
Гидра сайт – Гидра Онион, Hydra Link Site
гидра – гидра сайт официальный, HYDRA
Гидра без ВПН – Гидра: зеркало, сайт гидра